.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل دفتر امور روستایی مازندران:
درخواست راه‌اندازی 244 دهیاری در مازندران
شمال نیوز: عبدی در جمع خبرنگاران به مناسبت راه‌اندازی دهیاری در کشور اظهار کرد: فعالیت دهیاری در استان از سال 86 شروع شد و از زمان راه‌‌اندازی تاکنون یک‌هزار و 916 دهیار در مازندران تأسیس شد.
درخواست راه‌اندازی 244 دهیاری در مازندران

مدیرکل دفتر امور روستایی مازندران گفت: درخواست راه‌اندازی 244 دهیاری در مازندران به وزارت کشور ارسال شد.

به گزارش شمال نیوز، جان‌الله عبدی عصر شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت راه‌اندازی دهیاری در کشور اظهار کرد: فعالیت دهیاری در استان از سال 86 شروع شد و از زمان راه‌‌اندازی تاکنون یک‌هزار و 916 دهیار در مازندران تأسیس شد.خبرگزاری فارس: درخواست راه‌اندازی 244 دهیاری در مازندران به وزارت کشور ارسال شد

وی افزود: برای توسعه خدمات در روستاهای مازندران در سال 93 برای روستاهای بالای 50 خانوار 150 دهیاری مصوب شد، همچنین راه‌اندازی دهیاری برای روستاهای بالای 30 خانوار نیز احصا شد و اسامی 244 روستای مازندران برای راه‌اندازی دهیاری در اختیار وزارت کشور ارسال شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این دهیاری‌ها تعداد دهیاری استان به بیش از 2 هزار دهیاری می‌رسد.

وی با اعلام اینکه دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها توجه دارد، گفت: اعتبارات تخصصی دهیاری‌ها در مازندران 35 درصد افزایش داشت و تاکید شد که نسبت به افزایش خدمات در روستاها نیز اهتمام شود.

عبدی درباره ساماندهی پسماند در روستاها استان یادآور شد: زباله 480 روستای مازندران توسط دهیاران جمع‌آوری می‌شود، همچنین با اقداماتی که شرکت تعاونی روستایی در برنامه کاری قرار دارد زباله این روستاها نیز به صورت پیمانکاری جمع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توافقی که با مدیریت پسماند استان انجام شد، زباله‌های روستاهای مازندران در همان مناطق دفن می‌شود.

مدیرکل روستایی مازندران اضافه کرد: سرانه زباله تولیدی هر روستایی 750 گرم است، که برای روستاهای که در نزدیک محل دفن زباله نیز قرار دارند با پیگیری که از طریق سازمان بازیافت انجام شد، زباله‌های این روستاها نیز در محل دفن زباله شهری ساماندهی می‌شود که مقرر شد زباله روستاهای اطراف شهر کیاسر نیز در محل دپو زباله این منطقه دفن شود.

وی در ادامه از تحویل دستگاه‌های مربوط به حمل زباله به تعداد 700 دستگاه در سطح استان خبر داد و گفت: سطل‌های زباله مورد نیاز دهیاران نیز در سطح روستاها نیز توزیع شد.

عبدی درباره ساماندهی ساخت‌وساز در روستاهای استان بیان کرد: ساخت‌وساز غیرمجاز در سطح بافت روستایی تنها پنج درصد است که برای مجوز ساخت‌وساز در روستاها دهیاران تابع ضوابط و شرایط خاص هستند.

وی با اعلام اینکه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در خارج از بافت روستاها انجام شد، گفت: در این ارتباط موارد را به دادگستری کل استان اعلام کردیم که طبق قانون با این افراد برخورد می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی مازندران اضافه کرد: با پیگیری‌های استانداری مازندران از 90 درصد ساخت‌وساز غیرمجاز در سطح روستاهای استان پیشگیری شد.

وی درباره اقدامات انجام شده برای توسعه روستاهای مازندران نیز گفت: طرح جامعی که سبب ایجاد شغل در روستاهای استان انجام شود بیش از 400 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد دریافت می‌کنند و همه تلاش این است که میزان جمعیت روستایی مازندران را از 45 درصد افزایش دهیم.

عبدی در ادامه خاطرنشان کرد: همه تلاش برای ایجاد مهاجرت معکوس در سطح روستاهای استان در برنامه کاری قرار دارد که در حوزه کشاورزی بحث الگوی کشت و استفاده از 12 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در برنامه کاری قرار گرفت.

به گزارش فارس، مدیرکل دفتر امور روستایی مازندران در پایان به تعداد پروژه‌های عمرانی استان نیز اشاره کرد و گفت: در سال 93 بیش از 97 میلیارد ریال پروژه عمرانی در روستاهای استان اجرا شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.125 seconds.